Politieke standpunten

Hier komt van elke politieke partij een partijpunt i.v.m. holebi's.

1. CD&V:
De CD&V heeft haar steun voor de openstelling van adoptie voor holebi’s ingetrokken. De CD&V kiest nu voor een halfslachtige en ingewikkelde oplossing van mee-ouderschap en zorgouderschap.

Bron: De Standaard klik hier

CD&V bereid homohuwelijk te steunen

Bron: De Standaard klik hier

2. S.P.A:
Waarom vinden we holebi-adoptie en het holebi-huwelijk een goede zaak?

Bron: klik hier

3. Groen!:
Groen! blijft ijveren voor volledig gelijke kansen voor holebi’s, niet alleen in België maar binnen heel Europa.

Bron: klik hier

4. Vlaams Belang:
Homo-adoptie: na toelating van het homohuwelijk is het nu ook toegestaan om als holebi-koppel een persoon te adopteren.

Bron: klik hier

5. Open VLD:
Gelijke kansen voor vrouwen en mannen:
De emancipatie is niet voltooid. De loonkloof, hogere werkloosheid bij vrouwen en deelname aan politieke en economische besluitvorming zijn nog onze aandachtpunten.

bron: klik hier

6. NVA:
De N-VA is een rechtlijnige programmapartij met maar één belang, het algemeen Vlaams belang. Dus voor heel Vlaanderen en voor álle Vlamingen, zonder onderscheid. Ze waren dus voor homohuwelijken en holebi-adoptie. En zeker jong NVA zet zich in voor de Holebi's en de gelijke kansen voor hen.

Bron: klik hier

7. Lijst Dedecker:
De partij noemt zichzelf de ‘Partij van het Gezond Verstand’ en profileert zich als economisch rechts maar ethisch links. Zo stemde LDD kopstuk Jean-Marie Dedecker als VLD-senator voor holebi-adoptie en staat in hun partijprogramma dat vrijheid van meningsuiting absoluut is.

Bron: klik hier

8. Verantwoordelijke minister en bevoegde departement:
Minister van Gelijke Kansen: Pascal Smedt

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License